Îi reamintim domnului deputat Drulă cronologia achiziției de autospeciale MAI
Istoricul achiziției autospecialelor începe încă în 2017, când Inspectoratul General al Poliției discută cu Ministerul Transporturilor despre o soluție pentru scăderea accidentelor de pe drumurile publice. În discuții, s-a ajuns la concluzia că este nevoie de un sistem de monitorizare a traficului, mai eficient decât cel actual.
2018-2020 IGPR a elaborat cererea de finațare și proiectul tehnic asociat
Proiectul tehnic conține specificațiile tehnice pentru autospeciale precum cutie de viteze 8+1, lungime, capacitate cilindrică, etc.
La 1 Octombrie 2020, IGPR a depus cererea de finanțare + proiectul tehnic. Guvernul aprobă necesitatea și oportunitatea prin HG 971/2020
25 Mai 2021 Ministerul Transporturilor condus de Ministrul Cătălin Drulă a aprobat cererea de finanțare
Ministerul Transporturilor, condus de Cătălin Drulă, aprobă cererea depusă de Inspectoratul General al Poliției în octombrie 2020, inclusiv fișa cu specificațiile tehnice.
5 Iulie 2021 Cătălin Drulă semnează, ca ministru al Transporturilor, contractul pentru finanțarea achiziției autospecialelor.
Parte integrantă din contract este Anexa 2, care conține specificațiile tehnice. După trei zile, Ministerul Transporturilor emite un comunicat de presă în care se laudă cu semnarea contractului.
25 octombrie 2021 IGPR publică în SEAP anunțul primei licitații pentru achiziția a 300 de autospeciale.
Pentru că nu s-a prezentat niciun ofertant, licitația este anulată pe 26 noiembrie 2021. Pentru a face contractul mai atractiv pentru companii, crește valoarea per autovehicul și se oferă posibilitatea măririi numărului, de la 300 până la maxim 600.
15 mai 2022 IGPR publică în SEAP al doilea anunț al licitației, la care se prezintă un singur ofertant
deși mai erau în piață încă 4 alte modele care respectau specificațiile tehnice.
Oferta a fost validată și licitația se încheie cu un câștigător. Nu au existat contestații.
12 septembrie 2022 Se semnează contractul de furnizare a minim 300 autospeciale
Furnizorul se angajează să livreze primele 100 autospeciale în termen de 270 zile.
Îi mai reamintim domnului deputat Drulă și documentele pe care le-a aprobat ca ministru
Postul de ministru al Transporturilor a fost ocupat de Cătălin Drulă în perioada 23 decembrie 2020 – 8 septembrie 2021. În acest interval de timp, a avut pe masă documente esențiale în organizarea licitației: a aprobat cererea depusă de IGPR și a semnat contractul de finanțare.
-
Cererea de finanțare care include proiectul tehnic
Depusă în timp ce Cătălin Drulă era ministru, cererea pe care se bazează contractul a fost aprobată de minister.
Cererea a venit însoțită de fișa care conține specificațiile tehnice ale autospecialelor.
-
Contractul de finanțare care include cererea de finanțare (si implicit proiectul tehnic)
Încheiat între Ministerul Transporturilor (ministru Cătălin Drulă) și IGPR, în care, art.23 stipulează că anexele sunt parte integrantă din contract și au aceeași forță juridică. Anexa 2C include specificațiile tehnice din proiectul tehnic.
-
Comunicatul oficial al Ministerului Transporturilor
La trei zile după semnarea contractului, ministerul condus de Cătălin Drulă emite un comunicat de presă prin își laudă reușita.
În comunicarea oficială a ministerului, se spune că proiectul va întări capacitatea Poliției și va crește gradul de siguranță rutieră.
Oare ce va mai "uita" mâine domnul deputat Drulă?
După ce a dus USR la o singură cifră în sondaje, domnul deputat Drulă știe să facă doar scandal. În mod convenient, a "uitat" că a semnat documente în calitate de ministru și acum declară că nu știe ce conține contractul pe care l-a semnat.